nedeľa 26. januára 2014

Moja čajovnička

Už približne 15 rokov sa zaujímam o čajovú kultúru, teda o prípravu a pitie sypaných čajov z Camellie sinensis, čajovníka čínskeho. Je to vždy zelený ker. Z jeho listov a púčikov, ktoré sa spracúvajú niekoľkými spôsobmi, sa pripravuje čaj s obsahom asi 2,5% kofeínu. Už podľa názvu je zrejmé, kde je jeho hlavný výskyt. Nejdem sa tu rozpisovať o druhoch čajov, ich úprave, príprave a účinkoch na ľudský organizmus. To sa dá všetko vyčítať na internete. 
Tzv. čajová kultúra sa za posledných 15 - 20 rokov v našich zemepisných šírkach udomácnila, vzniklo veľa čajovní a veľa "fajnšmekrov". Stále si ale myslím, že pitie čajov sa viac rozšírilo v Česku, ako na Slovensku. Pred niekoľkými rokmi som mala sen - vlastniť peknú, útulnú čajovničku. Prieskum trhu v našom okresnom meste ma usvedčil o tom, že by som si na seba nezarobila. A tak zostalo len pri mojej záľube! 
Mám rada všetko, čo sa čaju týka - škatuľky rôznych druhov, šáločky, konvičky, sitká......Hodne čajov som dostala od mojich synov - Miška a Maťka. Maťko spolupracuje s Číňanmi (tlmočí) a tak sa dostane k čajom, ktoré sa  z Číny ani nevyvážajú.   
Za tie roky som toho zozbierala  dosť. Polička sa naplnila:











Niekedy sa k tej téme vrátim, určite to neostane len pri jednom príspevku.
Ďakujem všetkým, ktorí si prečítali môj blog!
Daniela


1 komentár:

  1. Túto tému som rada objavila, i my s manželom sme veľkí čajíčkári :) Ja osobne preferujem zelené, manžel skôr čierne čaje. Táto jar nás priviedla na myšlienku obnoviť aj svoju túžbu po bylinkách, tak sa na ne skúšame zameriavať aj popri čajíkovaní. Príjemné dni prajem:)

    OdpovedaťOdstrániť