pondelok 21. apríla 2014

Farbenie vajíčok

Keď boli naše deti malé, tešili sa na maľovanie vajíčok pred Veľkonočným pondelkom. Kupovali sme farby na to určené - červená, modrá, zelená, žltá a párkrát sme na už farebné vajíčka naliepali malé obrázky zajačikov, ovečiek a kuriatok.  

Posledné roky, keď sa farbenie vajíčok stala už len moja záležitosť, farbím tak, ako naše mamy. Asi mesiac pred sviatkami som si začala odkladať šupky z cibule. Toto prírodné farbivo je aj tak najkrajšie. Môj manžel si spomína, ako takto farbené vajíčka dostával na kúpačke dievčat v dedine. Vykúpal toľko vajec, že jeho otcovi dodávali energiu pri celej jarnej orbe a sadbe obilia. Vtedy nedostával žiadne "mlsoty" z čokolády!

Ale naši prví dvaja chlapci, Miško a Maťko, mávali každoročne veľkonočných čokoládových figúrok až-až. Ale kúpať nechodievali. V našej rodine sa tento zvyk nedodržiava. Všetko dostávali od starej mamy. Mala vždy obrovskú radosť z ich plných košíkov! Pri jedení im vďačne pomáhal ocinko, hlavne Miškovi, ktorý nikdy nebol na sladké. 

Včera večer som sa venovala vajíčkam. Farbiť som ich dala 15, ale 2 mi pri varení pukli.  Pozrite sa na výsledok:













A skoro som zabudla na moju prácu:





Ak dodržiavate zvyky, prajem vám veľa šibačov a kúpačov! Ak zvyky nedodržiavate, prajem vám krásne počasie na vychádzke prírodou!
Daniela

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára