streda 9. apríla 2014

Káva bez kofeínu

Niekedy mám chuť na zalievanú kávu. Chuť dostávam pri práci, občas aj pri vyšívaní. Vyšívam však po večeroch, teda som sa naučila piť kávu bez kofeínu. Takúto kávu pijem rada horkú, bez zrniečka cukru, bez mliečka.

Bezkofeínová káva nie je úplne bez kofeínu. Jedna šálka s obsahom 250 ml má vraj 3-12 mg kofeínu. Kofeínová káva ho má vyše 100 mg.  

Zalievanú kávu si robím do šálky dobre starej. Na tanieriku je vtedy konštantná cena kávy: 18.-KČS. Kde sú tie časy, keď ste všetko a všade kúpili za rovnakú cenu! A šáločka je ozaj super! Stojí na nej: 
"Kafe se umele, upeče, čili uvaří, pije se ve stoje i v leže, nekdy i s rumem! Když si sednu ke kávě ráno, v poledne i večer, nenechám sa zbytečně rušit, udelám si pohodlí, zapálim si cigáro, a je mi fajn."









Aj dnes som si uvarila k práci kávu a budem ju chlipkať aj hodinu. A na obrázku vidíte aj spôsob, akým vyšívam. Je to nevšedné, však? Vyšívam rovno z iPadu! A keďže moje okuliare na čítanie mi nestačia na vyšívanie, mám okuliare po mojom svokrovi, ktorý už 23 rokov nie je medzi nami. Z pohľadu na mňa majú moje deti dobrú zábavu! Hlavne Miško s Maťkom, ktorí na svojho starého otca radi spomínajú. Danka a Jurko mali vtedy iba 1 rok, takže si nič nepamätajú.





Ešte výšivka, ktorú asi o dva dni ukončím:




Ak ste dostali chuť na kávu a bojíte sa ju vypiť večer, dajte si bezkofeínovú.
Teším sa, že opäť prídete na môj blog!
Daniela


Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára