streda 23. apríla 2014

Terchová II

Dominantou centra obce Terchová je rímsko-katolícky kostol sv. Cyrila a Metoda. Kostol má význam aj pre mňa. Bol v ňom krstený môj ocko (*1912 – †1984 ), v roku 1935 v ňom uzavreli moji rodičia manželstvo a boli v ňom pokrstení aj moji súrodenci: Amálka (*1936 – †2000) ) a Augustín (*1940 – †1989 ). Moja maminka ( *1916 – †1993) bola krstená v neďalekej obci Belá. 

V kostole bývajú pri rôznych  kresťanských sviatkoch poriadané koncerty. S mojou rodinou sme boli dvakrát na vianočnom koncerte. Bol to úžasný zážitok! Atmosféra chrámu a jedinečnej ľudovej hudby z Terchovej silno pôsobí na moje city a nedokážem udržať plač. Zistila som, že aj 27.apríla bude taký koncert. Možno by som mala ísť.



Urobila som viac obrázkov kostola. Vo vnútri som však spravila iba jeden, lebo kostol býva uzavretý.  V chodbe je celoročne nainštalovaný pohyblivý Betlehem, ale foto z neho nie sú kvalitné, lebo vidno v skle odrazené dvere. Kto má záujem, nech si pozrie video:

















Včera večer som dokončila obrázok:




Bude pre môjho manžela včelára. Páči sa mu natoľko, že by chcel taký istý aj pre svojho kamaráta. Urobím to pre neho.
Zajtra bude ďalší diel o Terchovej. Budem rada, ak sa zastavíte opäť na mojom blogu! 
Daniela

2 komentáre:

  1. Uz sa velmi tesim na Terchovu III. Tak krasne o tom pisete, ze mi naskakuje husacia koza :) Vcelickovy obrazok je nadherny, dufam ze sa bude pacit aj dalsiemu vcelarovi asi tusim kto to je :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem!!!! Ale sa aj obávam, či vôbec niekoho budú zaujímať moje osobné veci a pohľady.

      Odstrániť