nedeľa 20. apríla 2014

Veľkonočná špecialita

Môj manžel prevzal po svojej mame prípravu veľkonočnej plnky. Do rodiny recept doniesla z Moldavy nad Bodvou jej druhá nevesta.  Málokedy sa stáva, že svokra dá na nevestu v oblasti varenia a iných domácich prác. To, že moja svokra to dokázala, poukazuje na jej "veľkosť". Ja som jej nedoniesla v tejto oblasti veru nič, nemala som o tom ani potuchy! Vedela som urobiť iba praženicu a čaj! Núdza však človeka všetko naučí a tak manžel žije a dokázali sme zdarne vychovať aj naše 4 deti!

Včerajší deň venoval môj manžel kuchyni. Urobil veľkonočnú plnku a cviklu s chrenom. Super! Trocha som jeho prácu nafotila:

10 rožkov zmrazených - lepšie sa krájajú, 40 vajec, 1,3 kg bôčika,
2 kocky droždia, soľ, korenie, červená mletá paprika


dobrá klobása!

nakrájané rožky

bôčik uvarený vo vode, nakrájať na malé kocky,
vývar nechať, ešte bude potrebný

rožky, bôčik, klobása sa zmieša a prilieva sa vývar tak,
aby to nebolo suché, ale ani moc mokré,
navrství sa do hrnca, alebo plechu

zaleje sa to vajíčkami, v ktorých je aj pomrvené droždie
s koreninami a soľou a nechá sa to asi 1 hodinu podkysnúť,
moc to však nenarastie, lebo je to dosť ťažké

po hodine

pečie sa asi 20 minút pod alobalom,
potom ešte asi 15 minút bez alobalu 

robil to do dvoch hrncov (je to vlastne hrniec s pokrievkou)
robil aj pre svoju sestru Vierku

Dnes ráno sme mali teda slávnostné raňajky:






môj vďačný objekt na fotografovanie

Vyšlo slniečko, ale vraj by malo poobede aj spŕchnuť. To by som si neželala, ideme na výlet!
Ďakujem za vašu návštevu aj počas sviatkov a prajem vám pohodičku!
Daniela

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára