pondelok 24. novembra 2014

Jazmínový čaj

Včera som dlho premýšľala nad farbami. Zdalo sa mi, že v obrázku sú len dva odtiene sivej. Pri inom dopade svetla som tam videla aj modrú.  Nakoniec som sa rozhodla, že použijem obidve farby - sivú aj modrú, každú v dvoch odtieňoch. A keďže to je zimný motív, nechýba biela.



Sľúbila som niečo o mojom včerajšom čaji. Bol to jazmínový. Je to čaj s typickou vôňou a chuťou. Myslím si, že pre ľudí, ktorí nie sú zvyknutí na pitie zelených čajov, nie je to ten najlepší začiatok. Ani ja som si ho hneď neobľúbila. 

Prvý sypaný jazmínový čaj sme si kúpili s Miškom a Maťkom na dovolenke v Miškolci (Maďarsko) v roku 1988 (dvojičky sme ešte nemali :-)). Vôbec nám nechutil. Ale vtedajšia kúpa nás viedla k vzdelávaniu sa. Prečítala som niekoľko kníh o čajoch z caméllie sinenis = čajovník čínsky. Odvtedy sa zo mňa stala milovníčka zelených čajov. Nepohrdnem ani čiernymi, či phu erhom. 

Zaujímavá je výroba jazmínového čaju. Používa sa kvalitný zelený čaj z jarného zberu. Uskladní sa a počká sa do leta, kedy kvitne jazmín. Ten sa zbiera hneď ráno, keď sú biele kvietky ešte len púčiky. V nich je tá typická vôňa a chuť. Večer sa začínajú púčiky otvárať a všetko sa z nich uvoľňuje. To sú však už navrstvené na zelenom čaji. Pri otvorení púčikov kvetov sa vôňa a chuť vsakuje do čaju. Na druhý deň sa ručne oddelia kvietky jazmínu od lístkov čaju a večer sa naň navrstvia nové púčiky jazmínu. Opakuje sa to niekoľkokrát. Nakoniec sa oddelia kvety jazmínu a chutný a voňavý jazmínový čaj je na svete. 

V niektorých špecializovaných predajniach čajov deklarujú vysokú kvalitu jazmínového čaju tým, že v čaji sú aj kvietky jazmínu. Ja som sa však dočítala, že najkvalitnejšie jazmínové  čaje nemajú obsahovať kvietky jazmínu. 

Môj jazmínový čaj som si kúpila v lete v Mníchove v perfektnej predajni čajov na Selinger Strasse 62. Návšteva tohto obchodu je vždy pre mňa zážitok. Tento rok som bola v takom opojení, že som zabudla aj na fotografovanie. Takže nemám fotomateriál na príspevok :-)

čajová plantáž

zber čaju
kvet jazmínu


A môj jazmínový čajík:



suchý jazmínový kvet




Dnes pijem pri písaní tohto príspevku čaj z čistého kvetu jazmínu. Nemá také úžasné účinky, ako so zeleným čajom. Výhodou je, že neobsahuje kofeín a môže sa piť aj neskoro večer. Zaujímavé je, že ani jeho chuť nie taká sýta. Jeho pitie sa odporúča pri strese a depresii. Vhodný je teda na pochmúrne jesenné večery. Taký je aj ten dnešný.

A samozrejme, ako inokedy, tak aj dnes, ponúknem aj niečo z kozmetiky s obsahom jazmínového oleja:





Vďaka za návštevu a zastavte sa znova!
Daniela 

11 komentárov:

  1. I love Jasmin tea :)

    Your stitching is getting more colourful :)) I am very curious about what is gonna be appeared on your aida?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. I think you will like the end:-)
      The objective is however far!

      Odstrániť
  2. Your stitching is looking nice!! I don't drink tea other than green tea for health reasons and I drink it like a medicine :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Hello Daniela

    Geat stitchy progress. I've never had jasmine tea x

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Lovely progress, Daniela! I am not a tea drinker--wish I liked it :) Your photos are lovely!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Carol, try drinking green tea! It is a healthy and enjoyable:-)

      Odstrániť
  5. Já znám jasmínovou rýži :-) Krásně při vaření voní...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, kedysi mi ju domov nosil syn Maťko, už sa dá kúpiť aj u nás, ale je dosť drahá pre mňa :-))

      Odstrániť
  6. Tak to som nevedela :o) Zaujímavé. Je fakt, že vôňa je neskutočne krásna a chuť zvláštne horkastá. Ale na počudovanie, pri tomto čajíku mi to nevadilo. A to zelené čaje nejak extra nemusím :o) Super čítanie a kopec zaujímavých informácií. Pa

    OdpovedaťOdstrániť