nedeľa 14. decembra 2014

Čo na obed

Mám už tri papuče upletené, štvrtá bude možno dnes večer. Zajtra ich ušijem a darček bude hotový:




Vianoce sa blížia a všetci sa tešíme na slávnostnú večeru. Aby sme mali na ňu väčšiu chuť, v posledné dni pred sviatkami sa snažím variť jednoducho, bez mäsa. Nie sme kresťania, nedržíme žiaden pôst. Robíme to pre svoje zdravie :-))

Takže dnešná nedeľa bola u nás kelová. Najskôr cibuľka na ghee, k nej pol strúhanej mrkvy a lyžička hladkej múky. Zaliať vodou a pridať nakrájaný kel, na kocky mrkvičku, zeler, petržlen a zo dva zemiaky. Už len dochutiť soľou, korením, červenou paprikou a je hotovo. 

K polievke som urobila pečivo. Je to môj vlastný recept - čo ma akurát napadne a čo mi dá špajza :-))
Pozrite si foto:

necelá kocka droždia (ostatok zjem, je to zdroj vitamínov B)
trocha cukru a letná voda
rozmiešať to a nechať vykysnúť
vykysnutý kvások
do kvásku nasypať polohrubú múku (nevážim, asi 400 g),
soľ, rasca, ľanové  a slnečnicové semienka,
zmes semienok s tekvicovými, vajíčko
s vodou vymiešať do polotuhého cesta, prikryť
a nechať vykysnúť
nakrájať čierne olivy, cherry  paradajky (mala som len dve)
mozzarellu, kvalitnejšiu salámu
vymastiť (mám heru) plech,
ja som použila pokrievku z oválneho hrnca

vykysnuté cesto
vyklopiť ho do vymasteného plechu
v strede spraviť jamku a do nej naliať olej, v ňom si namočiť prsty,
potom sa cesto nelepí na ne, prstami cesto rozložiť 
a ešte nechať chvíľu podkysnúť
už podkysnuté cesto
rozložiť mozzarellu
salámu
olivy
paradajky, a dať piecť pri teplote 180°C
do takejto farby :-)
dá sa krásne vybrať z plechu
dobrú chuť!
Samozrejme, že máme uvarené na 2-3 dni :-))
A ja môžem ísť do školy a potom sa venovať ručným prácam a vychádzkam do prírody :-))


Ďakujem vám za váš čas a nájdite si ho aj zajtra!
Daniela

2 komentáre: