utorok 29. septembra 2015

Vietor vo vlasoch

Na druhom konci plota pribudol druhý slamený úľ a za plotom začal vyrastať rad reďkoviek:




Poobedie som venovala vychádzke do jesennej prírody. Obliekla som sa už do teplejšej mikiny, veď som sa len počas víkendu dostala z prechladnutia. Keď som vyšla na kopec, ľutovala som, že som si nevzala aj čiapku. Hore bol veľmi silný vietor, ohýbal kríky hlohu, z ktorého som si oberala trocha plodov na sušenie. Chvíľami sa mi zdalo, že ma odfúkne a že sa tak nestalo, môžem ďakovať svojej hmotnosti :-)))

Keď som už cítila zimu, pobrala som sa radšej domov. Stihla som sa ešte pokochať výhľadmi na vrchy vôkol nás:

Choč
Vyšnokubínske skalky
Kubínska hoľa
Rozsutec

Potešila som sa aj pár kvietkom:








A pozrite sa na dva pohľady pri mojom otočení sa o 180°:



Nakoniec ešte zber a sušenie hlohu:


najskôr som ho umyla
a trocha presušila v utierke
a šup na pec :-)
Neviem, čo z toho budem mať. Nezdá sa mi to byť optimistické. Bobule majú dosť veľké kôstky a len málo dužiny. Odkôstkovať ich by bolo náročné, nemám na to trpezlivosť. A neostalo by mi z toho takmer nič :-)

Vysuším, vyskúšam uvariť čaj, zreferujem :-)

Nech sa vám darí!
Daniela

13 komentárov:

  1. Dani, znovu krásny výšivkársky motív a ten tvoj kraj je , budem sa opakovať, nádherný.
    Hloh som nikdy nesušila. Som zvedavá, čo zreferuješ. Ahoj. D. :)

    OdpovedaťOdstrániť
  2. nádherná výšivka,Danuško!!A fotky z vycházky jsou taky super!!A na ten hloh jsem taky zvědavá...Měj se!Z.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Danka ... veru je u vás pekne ... kopce na dosah, je o čo oprieť zrak. Hloh je veľmi dobrý na srdce ... čajíkmteda mäže byť prospešný ... pa, pozdravujem ... :) L.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Dani, vyšívání se pěkně rýsuje, hotová výšivka bude parádní, tak jako vždy !!! Jsi šikulka.
    Pohled na krajinku ve Tvém okolí je překrásný, hezky jsem se pokochala.
    Hloh jsem ještě nikdy nesbírala, ani nevím jestli někde poblíž roste.
    Dani, měj se krásně. Jana

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Danielko, je to dnes taková pěkná směska fotek ... vše pro potěchu oka ... okolí máte nádherné ... na hloh máš výbornou sušičku - nad tu není ... lidi co si koupí sušičku, tak u té se neohřejou ... hihihi
    Tady neprší a neprší ... ohromný deficit vody ... já si pořád vařím čajíčky koupila jsem si i echinaceové kapky ...
    Měj se fajn a užívej si podzimní přírody (ale dobře oblečená ... a jak mi vždy říká mami - vem si něco na hlavu....)
    Papa Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
  6. It's a beautiful place!!! I love those wild flowers!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Danka, som zvedavá na hotovú výšivku :) a to prostredie kde žiješ je nádherné, vždy ma tvoje fotky príjemne naladia, mám rada prírodu a u nás na Slovensku je prekrásne....Len aby bolo ešte to babie leto a môžeš urobiť ešte krásne zábery...dnes to u nás vyzerá hrozne zatiahlo sa a fúka vetrisko no čo už musíme to prijať tak ako je. Pekný dník ahoj

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Your stitching is looking so pretty. You have always so beautiful charts to stitch.
    Views of the mountains are really beautiful.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Your cross stitch project is just perfect! Especially the little beehive... how appropriate :)

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Bienenhaus, Bienenkorb und die ersten fleißigen Bienen die umher fliegen .... liebe Daniela, wird das ein Bild für deinen Mann ??? Vielleicht ein erstes Weihnachtsgeschenk :))
    Tolle Fotos von der herbstlichen Landschaft - man sieht direkt wie Sonne und Wolken sich abwechseln.
    Bei uns stürmt es seit gestern auch. Und es ist kalt geworden.
    Liebe Grüße
    Marion

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Danielka, nadherne fotky z prechadzky si urobila...mate to tam prekrasne :-) Vysivka krasne pribuda a na ten hloh som zvedava... :-) papa

    OdpovedaťOdstrániť
  12. U vás je tak nádherná příroda...

    OdpovedaťOdstrániť