streda 4. novembra 2015

Dóza na sušenú zelerovú vňať

Dnes vám ukážem sukňu, z nej  trčiace dve topánky a kúsok z kabátika:




Najskôr som mala v pláne vypestovanú zelerovú vňať zamraziť, ale Laura mi napísala, že ona ju suší a tak som plán zmenila :-)

Viem, viem, sušená vňať nie je nič mimoriadne a ja tu o nej píšem, akoby som objavila Ameriku! Ale pochopte ma, veď ja som v svojej šesťdesiatke po prvý raz niečo dopestovala :-)))

Rozmýšľala som, do čoho vňať uložiť. Spomenula som si na starú dózu po mojej maminke. Ona v nej mávala bobkový list. Dóza bola jedna z vecí, ktoré som od maminky chcela od svojho detstva. Už vtedy som mala rada všetko staré. Moji starší súrodenci (sestra a brat) tento "postih" nemali a smiali sa, keď som si postupne tieto vecičky odnášala do našej domácnosti. 

Dóza je sklenená a obruč a vrchnáčik je z nejakého kovu. Ten už nie je pekný, neviem, čím by som ho mohla vyleštiť. Snáď príde od vás nejaká rada :-)))








Nech sa vám darí!
Daniela

9 komentárov:

  1. Даниела, с удовольствием наблюдаю за персонажами, у скрипача такое лицо одухотворенное! А старые вещи я тоже люблю! Крышка из мельхиора, наверное.. Хорошего Вам дня!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. София, благодарю вас за ваши красивые слова!
      Я очень рад!
      Я посылаю вам привет!!!
      Páá

      Odstrániť
  2. Danielko, ta vyšitá paní zatím vypadá jako duch... moc se mi líbí ta bílá krajka ... taková klasika ...
    no a dózička je krásná už tím, že je stará a hlavně po předcích .... miluju tyhle staré věci s duší ... letos jsem sušení libečku prošvihla, přitom máme veliký trs ... taky radši nasuším než zamrazuju...
    s vyčištěním víčka ti neporadím, ale myslím, že se tu nějaká šikulka najde co poradí ...vrchnáčik - to je hezké slovo...
    Hezký den ti přeju. Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Veru, aj mne sa krajka páči, zdá sa byť ako skutočná prišitá. Z ducha dnes vyšla celá ženská :-)
      Ligurček - libeček - nám sám rastie celé roky a tiež som to akosi nestihla včas zrezať a zamraziť. Ale toto sušenie sa mi viac páči, tak hádam o rok stihneme :-)))
      A som rada, že sa ti páčia niektoré naše slovíčka, hlavne tie moje, ja teda používam aj také archaické :-)))
      Pááá

      Odstrániť
  3. Ahoj Danuško!To vyšívání je super!!a ta dóza taky!!mám též několik starých věcí po babičce-dnes si budou některé půjčovat na jednu výstavu.Pojedu tam v sobotu..
    to víčko-ocet+sůl+hadřík,nejlíp flanel.mi se to tím povedlo.
    Přeju krásný den!!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zdenka, ďakujem ti za radu, vyskúšam to prečistiť. Bolo by mi ľúto, keby to zobralo skazu úplne. Dúfam, že na tej výstave budeš fotiť a dáš na blog, budem sa veľmi tešiť na to!
      Pááá

      Odstrániť
  4. AMAP is coming along so wonderfully ♥ I like the glass box really ♥♥♥

    Paaaa

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. My dear friend, thank you for the kind words!
      I send a big greeting!
      Pááá

      Odstrániť
  5. Danielka, ta doza je naozaj krasna :-) Ten vrchnacik neviem cim vycistit...keby bol strieborny, tak by som vedela, ale toto zial neporadim... My vnatku vacsinou mrazime, lebo sa mi zda, ze pri suseni strati farbu, ale za vyskusanie to stoji :-)

    OdpovedaťOdstrániť