pondelok 21. decembra 2015

Azalka ma prekvapila

Priateľky moje drahé, veľmi si vážim vaše komentáre, každému jednému sa veľmi teším! Dnes vám však opäť ďakujem za ne len takto, spoločne, ale o to úprimnejšie!!! Myslím, že viete prečo :-)

Aj ja sa okrem môjho zamestnania trocha viac venujem domácnosti, aby to aj u nás voňalo a snáď sa aj lesklo. No, a zistila som, že moja obratnosť a rýchlosť sa rovnomerne spomaľuje.  To, čo som kedysi spravila za hodinu, dnes mi to trvá dve :-(

V marci tohto roku som si kúpila azalku s kopou pukov. O pár dní som ju mala bohato rozkvitnutú. Tešila som sa z jej kvetov celý marec. V lete som ju na vaše rady dala von a celkom jej to tam pristalo. Počas leta stratila veľa lístkov, ale stále jej rástli nové. Von mi opadané listy neprekážali, ale na jeseň som ju dala na okno v komore a to už znamenalo väčšie upratovanie. 

takúto som kúpila v marci
takto krásne mi kvitla
takto strávila leto (dole vpravo)
Keď prišli prvé slabé mrazy, azalku som preložila na okno do kúpeľne. Každú sobotu som jej obrala suché lístky. Pred dvomi týždňami som jej "povedala", že jej dávam týždeň - dva a ak jej lístky budú stále schnúť, vyhodím ju.

Po prvom týždni som skúmala nové lístky a zdali sa mi čudne hrubé. Na ďalší týždeň sa azalka na mňa víťazne usmievala množstvom pukov:

takto sa v kúpeľni na mňa smiala dnes pred objektívom :-)




Nech sa vám darí!
Daniela

8 komentárov:

  1. Dani ... tvoja azalka bola a je prekrásna ... a ako pekne si spolu nažívate ... :)))
    Nikdy som azalku nepestovala, konečne si na jar jednu kúpim ... Pozdravujem v tomto vianočnom čase ... maj sa dobre a na ten dvojnásobný čas sa vykašli ... Som úplne rovnaká ... :) pa L.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. I fiori sono bellissimi
    Quando li ammiro la loro bellezza mi riempie di benessere
    I colori vivaci o tenui che siano i profumi delicati o intensi mi inebriano.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Danielko, azalku máš nádhernou, moc se mi líbí, že je upravená jako stromeček s kmínkem. Máme podobnou už asi šest, sedm let. Kdysi ji koupil Jirka mami k narozeninám. V létě ji dávám pod túji tak trochu do stínu. Teď je v místnosti, kde se netopí. Loni jsem ji konečně přesadila, měla jsem z toho obavy... roste dál a teď je plná květů, i když některé větvičky moc lístků nemají. Ráda bych si ji namnožila, ale nevím jak. Možná zkusím dát větvičku do vody...
    Papa Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Azalka je krásna veľká veľmi sa mi páčia kvety tohto druhu---aj kamélie--ale sú náročnejšie--Ja mám tiež azalku menšiu a kúpila som ju vlani v kvetinárstve za neuveriteľnú cenu---0,20 e -bola odkvitnutá -na vyhodenie.Trochu som sa jej venovala previdelne polievala a dávala výživu a už mi ide tretí krát kvitnúť--je snaživá

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Danielka, azalka je naozaj nadherna :-) Tiez som si na jar kupila dve...bielu a ruzovu (v LIDL). Biela mi zial neprezila, ale ruzovej sa dari a tiez mi uz nahodila puciky...su sice mensie ako Tvoje, ale verim, ze sa udrzia a neopadnu :-) Davas jej aj nejaku vyzivu? Maj sa krasne a s pracami to velmi neprehanaj :-) papa

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Dani, no vidíš. A že sa ti nedarí nič pestovať! :) Opak je pravdou. Je nádherná. Danka , prajem ti prekrásne Vianoce v kruhu tvojich najbližších. D. :)

    OdpovedaťOdstrániť