pondelok 8. februára 2016

Danielky sa nevydarili

Keď mi to včera s príborom nevyšlo pre jeho väčšiu veľkosť, vybrala som niečo menšie:

ku koktailom sa cupcakes celkom hodia :-)

Na moje meniny (3. 1.) som si doniesla z prechádzky konáre starej jablone. Nazvala som ich Danielky. Sľúbila som vtedy, že ukážem, ako sa im bude dariť. No, pravdu povediac, nebolo moc čo ukazovať. Rozkvitli iba dva konáre a kvietky skôr biedne. Musím si zapamätať, že na takéto rýchlenie sa nehodia. Najlepšie sú na to konáre čerešne, či zlatého dažďa.

Dnes som sa s Danielkami rozlúčila:





Konečne som našla niečo vhodné na označenie mojich starých TUSAL. Jednoduché biele srdiečka s kúskom špagátika:




Po pár slnečných dňoch sa rozpršalo. Preto som si na dnešné posedenie pri čaji vybrala letný čaj. K nemu som si vybrala aj šálku s "vôňou" leta:


je to zelený čínsky čaj ochutený opunciou, pomarančovými kvetmi
a citrónovou trávou, je príjemne voňavý a veľmi chutný
dózu na čaj som dostala pred piatimi rokmi
od môjho jediného vnuka Maxa  práve s týmto čajom,
preto ho vždy mám len v nej :-)
k čaju kúsok syra :-)
cítite to krásne letné počasie?

Nech sa vám darí!
Daniela

34 komentárov:

  1. Veľmi som bola zvedavá, čo to bude tie Danielky :-) Ja som si priniesla do bytu tiež halúzky, ale o niečo neskôr, no fakt ani netuším, aké meno bolo vtedy v kalendári :-( Moje halúzky sú z dulovca, teda kvety by mali byť sýtoružové, no tie moje majú ledva ružový nádych. Na fotografiách z dnešnej čajovej siesty som si našla zase moju šálku. Tú s tými jahôdkami :-)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Zdá sa, že si si kupovala šálky a škatuľky v rovnakom čase ako ja :-)
      A vtedy ešte nebol taký obrovský výber, ako teraz :-)
      Danielky dostali meno podľa Jarky, ktorá nazvala, a vraj sa to tak bežne volá, odtrhnuté konáriky na Barboru Barborky, cez Vianoce by mali kvitnúť. Píšem o tom 3. januára.
      Pááá

      Odstrániť
    2. Nekupovala som ani tú krabičku, ani túto jahôdkovú šálku. Sú to darčeky. Ale oboje mám naozaj už dávno. O barborkách viem dávno, ale o žiadnych iných halúzkach s menami žien som nepočula. Keď rozkvitla halúzka čerešne od Barbory do Vianoc, dievčatá verili, že sa do roka vydajú :-) TUSAL som si naštudovala. To som fakt nemala šancu odkiaľ vedieť, keďže sa vyšívaniu nevenujem. Ale je to zaujímavé a dokonca to aj dobre vyzerá. Tie poháre s cukríkmi tuším predávajú v Lidli. Keby do nich dávali gumené cukríky, tak si ich kúpim, ale tie tvrdé by som nezjedla ani za niekoľko rokov.

      Odstrániť
    3. Veď ja len dúfam, že môj muž ich zje do nového roku, aby som mu mohla vysypať ďalšie do škatule :-)))
      Pááá

      Odstrániť
  2. Ešte som sa zabudla spýtať, čo sú to TUSAL? Mne sa zdá, že v tých pohároch máš nejaké farebné nitky. Vidím dobre?

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Danielka, viac sa o tom dozvieš tu:

      http://daniebenc.blogspot.sk/2016/01/zavaramstary-rok.html

      Odstrániť
  3. Daniela, Tvoje čajové rozprávanie je úžasné. Tiež by som sa pridala, ale ja nie som veľmi čajová a keď, tak večer a to väčšinou zázvorový. Šálku s jahôdkami som mala tiež, ale keďže som si veľa doviezla z Angl., tieto išli ďalej. Mám aj nejaké angl. čaje, stále sa chystám nejaký pripraviť, no nejako na nich zabúdam. Musím to napraviť. Krásne čajníky máš a výšivky Ti idú pekne od ruky.
    Emily

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Emily, ďakujem ti! Zázvorový je výborný, aj ja ho mám rada, ale nechávam si viac ako liek pri nachladnutí.
      Tak tie anglické šálky sa mi veľmi páčia, to ti verím, že si im urobila miesto posunutím starých. Ang. čaje sú väčšinou čierne. Pokús sa ich vyskúšať, možno ti zachutia.
      Pááá

      Odstrániť
  4. Danielko, cupcakes se budou opravdu hodit.. víš, že taky v zimě krásně ve váze vykvete borůvčí ... jahůdkový hrneček je moc hezký i dózička od Maxe ... já si dnes dala taky nově koupený Darjeeling Green Soureni FTGFOPI (Soureni FTGFOPI nevím co znamená), chtěla jsem čistý zelený a prodavačka mi poradila tento ... moc mi chutnal .. vytáhla jsem všechny možné plechovky a naplnila novými čaji a mám to hezky na lince v rohu ...tak se kochám ...
    U nás vítr, déšť, slunce, zataženo ... takový apríl v únoru..
    Papa Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Och, Jarka, tak si sa rozbehla s nakupovaním čajov! FTGFOP znamená Fine Tippy Golden Flowery Orange Pekoe, neviem to celkom dobre preložiť, ale je to v ortodoxnom spôsobe výrobe označenie pre 2. najlepší druh čaju z 9 možností. Tak to je naozaj skvelý čaj, lebo tie na prvom mieste sa dajú kúpiť u nás len minimálne.
      Tak sa kochaj, aj ja to robím :-)))
      Pááá

      Odstrániť
  5. What a lovely post Daniela ♥ cupcake looks so lovely! I love Chinese Jasmin tea most but your tea also sounds tasty too!

    It seems that, Spring is about knock your door ♥

    Paa

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nurdan, my dear friend, thank you! Without you, there's sad: - ((((
      I do not have Instagram. Well, we're together on Pinterest :-)
      Sending a nice greeting!
      Páááááááááááá

      Odstrániť
  6. Daniela, s tými konárikmi máš pravdu, že vhodnejšie sú z čerešne. Mala som na chalupe v starom mliečnom hrnci cez Vianoce čečinu, po Novom roku som ju vymenila za čerešňové halúzky a tie pekne rozkvitli. Ale aj vonku sa to už prebúdza, kvitne čemerica i snežienky – akurát s mojím fotením je to tento rok akési poslabšie. Tvoj čajový seriál bol zaujímavý, ja si varím čaj i niekoľkokrát denne, podľa toho, kedy mám chuť, nie podľa hodín, ale občas si na teba o piatej spomeniem, ako sa pripravuješ na virtuálne posedenia s priateľkami, tak nech vám to dlho vydrží! V.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Kedysi sme mali za domom starú čerešňu a vždy mi nádherne rozkvitli. Už tam nie je, postavili na jej miesto dom a mám po halúzkach.
      Neviem, či niekde u nás rastie čemerica, nevidela som ju tu. Ale ešte ani snežienky nevidieť v záhradkách. Vo voľnej prírode sú ešte neskôr. Čaj sme si na piatu dali len teraz s Laurou a pár dievčat sa k nám pridalo. A som prekvapená, že sa mi to začalo celkom páčiť. Dnes som v škole o tom hovorila žiačkam a dnes sa ich pár tiež k nám pridalo :-)))
      Pááá

      Odstrániť
  7. Šálka, dóza i obal čaju dýchajú letom ... už aby tu bolo ... :) V zime odtrhuté vetvičky jablone mi vykvitli tak ako tebe ... ani s čerešňou to nebolo oveľa lepšie ... asi mali málo svetla ... Zlatý dážď mávam pekný aj keď sa rozvíja vo váze ...
    Ja som sa dnes vrátila k madam butterfly ... skúsim tiež meniť šálky ... podľa nálady ... :)

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Lauri, aj ja som dala dôvod nedostatok svetla. Keby boli na okne, určite by boli krajšie. Asi si pôjdem niekde hľadať zlatý dážď, ten je aj u mňa vždy pekný.
      So šálkami to skús, robí to dobrú atmošku. Ale ja som maniačka na šálky, tak možno to vplýva tak len na také :-)))
      Pááá

      Odstrániť
  8. Bello il nuovo ricamo. ..
    Qualcosa di dolce.
    Adoro le tue tazze da te sono meravigliose. Ti auguro una buona notte e un buon inizio per domani.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Caro Giovanna, grazie! Sono un maniaco sulle coppe, negozi devono chiudere prima di me :-)))
      Pááá

      Odstrániť
  9. Cute cupcake, Daniela!! :) enjoy your tea !!

    OdpovedaťOdstrániť
  10. cupcake je ako zive :) mnam...urcite sa bude hodit ku koktailom :)

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Such a sweet stitching!
    Have a nice day:)

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Okrem iného som aj šálková "maniačka", nesmiem už ani pozrieť v obchode na šálky lebo by ma z domu asi vyhodili keby som ešte nejakú doniesla ale zato sa vždy poteším šálke ako darčeku a to sem-tam dostanem...tá tvoja s jahôdkami je veľmi pekná...ja si idem uvariť čaj s názvom "Švajčiarske byliny" ešte som ho zatiaľ neskúsila ale je to veľmi zaujímavá zmes jabĺčka, mrkva, pomarančová kôra, rooibos, zázvor, mäta, železník, slez, mučenka a nesmie chýbať prírodná aróma - bez toho by sa tá zmes určite zaobišla...Ahoj Danka a peknú stredu.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Evka, tak to je ďalšia naša spoločná vlastnosť! Ja, keby mám ešte kde dávať, kupujem šálky kadiaľ chodím. Občas tiež dostanem od detí, ale už aj oni si uvedomujú, že ich mám veľa a miesta málo. Ale veru na Vianoce mi dcéra kúpila jednu - s levanduľou.
      Tvoj čajík vyzerá dobre, taký liečivý. A tá aróma aj mňa hnevá, lebo tým iba kazia čajík. Dávajú to aj do ochutených zelených. Preto mám radšej čisté.
      Prajem krásne dni!
      Pááá

      Odstrániť
  13. Liebe Daniela,
    welch schöne Idee die Gläser mit dem Feenstaub pro Jahr so hübsch zu beschriften. Finde ich ganz toll! Auch deine heutiges Teegeschirr ist wieder sehr nett. Der Muffin ist sowieso total putzig.
    Ich umarme Dich
    Deine Sandra

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Liebe Sandra! Sie wieder war ich sehr zufrieden!
      Ich bin froh, dass Sie es mögen!
      Haben Sie einen schönen Tag!
      Pááá

      Odstrániť
  14. Liebe Daniela,
    was süßes ist immer gut :) und so hat es wenigstens keine Kalorien :))
    Paaa

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Marion, großartig ! Wirklich hat keine Kalorien! Es ist wie Honig durch das Glas zu essen :-)))
      Pááá

      Odstrániť
  15. Oh Daniela I am so far behind on leaving comments! You have done a lot of beautiful work! I think Madame Paris is splendid. :)))

    Your TUSAL jars are a good idea. I put my string out in spring. The birds like to build their nests with it!

    Pááááá~ :D

    OdpovedaťOdstrániť