nedeľa 19. júna 2016

Kytice a moja kytička

Uhádli ste, prvá v rade je myš:


doladím to nakoniec vytiahnutím kontúr
Dnes ráno ma prekvapil pohľad ku kostolu. Bývame hneď pri ňom a preto nevidieť, čo je postavené pred ním, nie je ani možné. Zobrala som foťák a išla to obzrieť:











Naraz so mnou prišla aj kostolníčka a tak som sa dozvedela, odkiaľ sa kytice dostali až pred kostol. Včera mal veľkú oslávu šeťdesiatky miestny poslanec a presbyter. Podarované kvety posunul do kostola. 

Ja som dostala tiež niečo do vázičky. Nie honosné, nie za peniaze, nie "načančané", nie pri výročí, ale pre mňa oveľa milšie a aj cennejšie - kytičku lesných jahôdok:

od manžela, najskôr boli na mikrovlnke, aby som sa na ne mohla pozerať :-)))

moja slepačia farma :-)
Po obede išli na okno:



Dnes som zasadila včera kúpený petržlen kučeravý:



môj pestovateľský zázrak :-)
to keby videli moji rodičia, čo ja na staré kolená vystrájam!

Čaj som mala dnes len chvíľu po termíne. Bol to Pu Erh:


Nech sa vám darí!
Daniela

19 komentárov:

  1. Speedy Gonzalez with the stitching again, I see. Lovely flowers, too.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Danka,
    výšivka bude "roztomilá" to je teraz obľúbené Kubíkove slovo :-)
    Teším sa na ňu.
    Kytička jahôdok je krásna, veru sa jej hocijaká ani nevyrovná. My máme zasadené lesné jahody už tretí rok a riadne rodia a sú aj veľmi chutné.
    Včerajší čaj o piatej nebol, boli sme na výlete v Komárne a tam zelený čaj nemali :-(
    Prajem Ti úspešný týždeň, pááááá

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak roztomilá :-) To je pre malého muža pekné slovíčko, len nech si ho zachová!
      Veru, najlepšiu chuť majú tie lesné, a ešte keď si ich tak oberáš v prírode rovno do úst :-)
      Ja som v Komárne nikdy nebola a už som párkrát mala na pláne si tam zájsť na dva-tri dni s výletom do Maďarska. Musím to nejako naplánovať a muža namotať :-)
      Pááá

      Odstrániť
  3. ... a druhý v rade bude kohút? ... krásné kytice se přesunuly do kostela, tam v chladu dlouho vydrží ... a tvoje jahůdky to je nejhezčí kytička ... z přírody jsou nej .. vždycky, když jsme přijeli na chatu, moje první bylo natrhat na louce kytku do vázy ... slepičí farma se mi moc líbí - ta bude asi od Maxíka? ... záhonek máš hezký, rodiče by měli určitě radost.
    Taky jsem měla pu-erh, já ho piju dost často...
    Danielko, hezké dny ti přeju, tady je krásné slunné ráno. Papa Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jarka, uhádla si aj druhého člena!
      Tak veru, pre mňa tie okázale kytice za veľké prachy nie sú. Mám radšej lúčne vlastnoručne nazbierané, alebo tieto jahôdky od muža. Ale viem, že veľa ľudí si potrpí na obrovské bukréty. Jedna dobrá kamarátka z mladých rokov sa mi chválila kedysi, že dostala od syna k 50. obrovké ruže - jasné 50. Vraj mi dá pozrieť fotky, a ja som jej povedala len tak bez rozmýšľania, že ja by som to asi ani neprijala od syna a on to dobre vie. Vyhodiť toľko prachov za ruže, kt. vydržia pár dní považujem za vyhodenie peňazí. Predstav si, ona sa urazila. No čo, sto ľudí, sto chutí :-)
      Slepačiu farmu mám roky, ešte Maxík nebol ani na svete :-)))
      Ja mám nové balenie pu erhu, tak budem piť častejšie aj ja :-)
      Pááá

      Odstrániť
  4. Veselý obrázok sa črtá, určite chlapčeka poteší...Dani lesné jahody som nevidela už roky, bývame na dedine ale do lesa veru nechodíme lebo sa už nedá do neho ani vojisť ale to je na dlhý príbeh...len toľko, tí čo majú peniaze aj prístup do hory si môžu kúpiť...tá farmárska keramika je nádherná ale čo ma zase zarazilo, veď ten pohárik v ktorom máš jahôdky máme aj my doma, je to ešte od mamy, z celej súpravy zostali asi 3...neuveriteľné... a záhon máš náhodu pekný, všetko ti rastie a to je dôležité a máš to aj pekné čisté bez buriny :))) pá

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Tak to je smutné, že šlovek z dediny ani do lesa nemôže :-((( Ale taký je ten náš dnešný svet, všetko je na ruby, ako moje vianočné vyšívky :-)
      Evka, predstav si, že mi máme tie zelené poháriky dva a sú po mojej svokre, už aj ona ich mala pobité. Niekto by to hneď vyhodil, ale ja ti ich mám rada a aspoň raz za čas ich využijem aspoň na kvietky. Tak vidíš, dve osoby ďaleko od seba, v podstate neznáme, a predsa tak blízke :-) To je hodné obdivu, že sa takto zbližujeme a spoznávame a vycítime nejaké to neviditeľné puto. Ja som veľmi vďačná blogovaniu, lebo som si tu našla dobré kamarátky, napr. tak ako to cítim s tebou, tú blízkosť, mám aj s Jarkou a ona tiež cíti to isté. Normálne sa mi niekedy zdá, že v nejakom živote sme spolu niekde žili a teraz len spomíname :-)))
      S pestovaním je to tak - robíš a nevieš, či aj niečo zužitkuješ. ja som veľmi zvedavá, ži niežo budeme mať zo zemiakov :-)
      Evka, maj sa fajn!
      Pááá

      Odstrániť
  5. Cute embroidery, Daniela!! :)Lovely flowers and strawberry. I like your herb garden. I am struggling with mine, nothing much is growing but then I need to wait patiently.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Preeti nice, thank you very much!
      I wonder what I have harvest, I am a beginner :-)
      I wish you a successful day!
      Pááá

      Odstrániť
  6. Das wird eine ganz niedliche Stickerei. Auch die zweite Figur, ein Hahn?, sieht goldig aus.
    Liebe Grüße Manuela

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Liebe Manuela, auch Sie haben es erraten Hahn :-)
      Danke für Ihren Besuch und Freundschaft!
      Pááá

      Odstrániť
  7. Wow, such cute stitching design!! I love it and you've already stitched a lot :) I was right, it is a little mouse!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. It will be a little boy on a pillow.
      Ingrid, thank you for visiting and friendship!
      I wish you a beautiful summer days!
      Pááá

      Odstrániť
  8. Che meraviglia il tuo ricamo
    È troppo simpatico
    È adorabile

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede

    1. Caro Giovanna, la ringrazio molto!
      Vi auguro una bella serata!
      Pááá

      Odstrániť
  9. No ja som sa v hádaní poriadne sekla ... :))) výšivka krásne pribúda ... podľa všetkého bude veselá ... Kytička jahôd od muža má svoje čaro i tradíciu ... :) pamätám si na tvoj príspevok spred roka ... tiež si dostala túto voňavú kytičku od neho ... :) A ja tiež niečo k tomu poháru ... hneď som ho spoznala ... z úplne rovnakého s obľubou píjaval pivo môj tatko ... zomrel mladý, mal 49 rokov, ten pohárik som si dávno zobrala k sebe do mojej novej domácnosti a časom som ho nešťastnou náhodou rozbila ... veľmi, preveľmi ma to vtedy mrzelo ...
    Tvoja hriadka zeleniny má môj obdiv ... pekne ti to rastie ... a žiadna burina ... Dnka, maj sa dobre, paa L.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Lauri, dobre si pam§táš, dostávam ju už dlhé roky :-)
      Tak to viem, ako si si vážila pohárik! Aj môj brat zomrel mladý, týždeň mu chýbalo do 49 :-(((
      Lauri, hriadka ma celkom baví, je malá a to by bola hanba, aby som ju mala zarastenú :-)
      Len dúfam, že niečo aj dopestujem!
      Pááá

      Odstrániť
  10. Slepičí farma mne dostala, to nemá chybu! A kytice jsou opravdu krásné, ale ta kytička z jahůdek je opravdu vzácná!

    OdpovedaťOdstrániť