nedeľa 16. októbra 2016

Hrozno

Po jednom krásnom dni sme sa opäť zobudili do dažďa. A to sme si s manželom plánovali na dnes nejaký menší výlet. Nevyšiel nám, ale na druhej strane som mohla aspoň sledovať majstrovstvá sveta v cyklistike. Zaujímavé prostredie, vysoká teplota, najlepší cyklisti sveta a skvelý Sagan! Ďalší rok bude nosiť dúhové tričko! 

Ani vyšívanie mi nešlo "od ruky", akoby som v tom teple bola ja :-)



Jesenné obdobie je aj obdobím hrozna. Na pultoch obchodov býva síce po celý rok, ale mne najviac chutí práve teraz. Akosi si stále zachovávam staré zvyky. Pomaranče a mandarínky v zime, jahody, maliny, či čučoriedky v lete, čerešne na začiatku leta, v jeseni hrozno, len jablká po celý rok :-)))

Hroznu prislúcha nádherný prívlastok - ovocie bohov. Často bolo aj predlohou pre umelcov a ich obrazov. Zdá sa, že patrí medzi najpopulárnejšie ovocie. Zaslúžilo si to svojou sladkosťou, bohatosťou na vitamíny, minerály, flavonoidy a esenciálne mastné kyseliny.

Dočítala som sa o mnohých priaznivých účinkoch hrozna na náš organizmus. Prekvapilo ma, že dokáže pomôcž dokonca aj pri migréne, astme, rakovine prsníka, posilňuje imunitný systém, znižuje hladinu cholesterolu, má antibakteriálne a antivúrusové účinky ........

Pri jedení hrozna by sme mali pamätať, že v šupke sa nachádza vláknina a trieslovina, ktoré podporujú trávenie, preto by sme ju mali tiež zjesť. Podobne to platí o jadierkach. V nich sa nachádza kvalitný olej. O tom zajtra :-)





Včerajší krásny deň mi dnes pripomána už len moje kuchynské okno:






Dnes som si urobila zelený čaj:



Nech sa vám darí!
Daniela

23 komentárov:

  1. Lovely finish, my dear. It will look perfect at Christmas time.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Thank you, my dear! I do not know yet what I will do finishing.
      Pááá

      Odstrániť
  2. Une belle décoration d'automne,des couleurs chatoyantes ,je suis d'accord qu'il faut suivre les saisons c'est ce que j'ai toujours fait !
    La broderie est fini ,elle est parfaitement reussite,vous brodez toujours avec du fils perlé j'ai remarqué,cela rend bien.
    Belle semaine a vous Daniela
    Amicalement

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Mon cher ami Marie Christine, je vous remercie de belles paroles dans un commentaire de votre part sur mes automne décorations!
      J'aime chaque saison, quel que soit le temps. Vous pouvez toujours trouver quelque chose de beau.
      Amicalement
      Pááá

      Odstrániť
  3. Wunderschön ist deine Weihnachtsstickerei geworden.
    Liebe Grüße Manuela

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Liebe Manuela, Vielen Dank, Sie sind zufrieden mit mir!
      Ich sende einen Gruß!
      Pááá

      Odstrániť
  4. Danka,
    výšivka je krásna.
    Hrozno, mňam, aj ja mám rada hrozno, práve cez víkend sme dostali biele, ružové a modré bezkôstkové a sú fantastické a bez postrekov.
    U nás celý víkend nepršalo, ale už zajtra sa to má zmeniť...
    Aj ja som si včera podvečer dala zelený čaj, asi telepatia :-)
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Aďka, ja si myslím, že v obchode nekúpim bez postrekov a neverím ani tomu, keď sa napíše bio. To len keď poznáš pestovateľa a vieš, že by ťa neoklamal. No, ale mne chutí aj to z obchodu :-)))
      U vás je vždy oveľa krajšie. Tu je aj dnes smutno, ale neprší aspoň.
      Tak veru, telepatia sa prejavuje :-)))
      Pááá

      Odstrániť
  5. I love Autumn atmosphere you create at home!

    Besides, you are about to finish your embroidery! It looks gorgeous :))

    Paaaaaaaaa

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Nurdan nice, thank you very much!
      Already I am thinking to finish. I want it to be for me :-)))
      Pááááááá

      Odstrániť
  6. Dani ... tiez hrozno milujem ... ale kupujem ho podobne ako ty, len v tomto obdobi ... ked ma priaznivu cenu a najlepsiu chut ... Mas nadhernu kyticu na okne ... Jesen je carovna ... Maj sa dobre, pa L.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Lauri, mne sa zdá, že je dobré len teraz, potom mi pripadá akoby umelé a bez tej dobrej chute.
      Ja mám veľmi rada len také jednoduché kytičky z prírody a dá sa vždy niečo odtieľ doniesť :-)
      Maj sa fajn!
      Pááá

      Odstrániť
  7. Your Christmas village looks really beautiful.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Irmeli, my friend, thank you very much! I design from Nurdan, her designs are wonderful, I'm from her embroidering.
      I send you greetings!
      Pááá

      Odstrániť
  8. Danielko, kdo by neměl rád hroznové víno... je to náš zvyk kupovat ho na podzim, když zraje... máš krásné podzimní okno a výšivka ti nejde od ruky? ... to by pro mě byla kosmická rychlost....
    My jsme tu včera měli teplé slunné odpoledne ..dnes mlha...
    Hádej jaký mám čaj.. začíná to na "P"...
    Měj se krásně, papa Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Jarka a hrozno je teraz práve tej najlepšej chute, v inom období sa mi zdá byť trochu akoby umelé. A dnes nevyšívam vôbec, prišla som zo školy ako zbitý pes :-(((
      Pu erh?? Ja konečne zázvor :-)
      U nás neprší, ale zima a zamračené :-(((
      Pááá

      Odstrániť
  9. Ahoj Danielo, máš nádhernou kytku...na okně, myslím ty listy atd...Barevně moc pěkné, i když podzimní, stejně moc optimistické...Hezký večer všem...

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Ďakujem ti, Milky! Kytička z prírody, vydrží síce len dva dni, ale mňa veľmi poteší. Keby bolo krajšie počasie, môžem vymieňať aj každý deň :-)))
      Akosi nám táto jeseň moc nepraje vychádzkam do prírody, u nás je moc mokro a v tých kopcoch sa ide zle, nechcem sa dokaličiť.
      Maj sa fajn!
      Pááá

      Odstrániť
  10. ooooo you have finished it ...ready for Christmas !!!
    you can start something new ..i like your autumn decorations

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Τι ωραία που μας παρουσίασες τα σταφύλια !!! Ναι είναι η εποχή τους !!!! Το κέντημα προχωράει πολύ καλά !!! Ωραία και τα φθινοπωρινά φύλλα !!! Τα φιλιά μου !!!!

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Congrats on the lovely finish, Daniela!:)

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Stále víc obdivuji tvoji nádhernou výšivku, máš to tak precizní, opravdu tě to musí moc bavit. A hrozny? Já je dřív nikdy moc nemusela, víc mi chutnalo víno z nich, ale teď už si je občas dávám, i když bez peciček.

    OdpovedaťOdstrániť
  14. I do love your Christmas Village finish so much, Daniela!! It is so sweet. And it looks very cozy and fall like with your pretty decorations :)

    OdpovedaťOdstrániť