sobota 7. januára 2017

Kulajda a la ja :-)

Najskôr vám moc ďakujem za komentáre!

Na takomto obláčiku sa snívajú tie najkrajšie sny:



Dnes som si ráno zamiesila kysnuté cesto na kabáč - domáci chlieb. Do vykysnutého kvásku som zamiešala polohrubú a chlebovú celozrnnú múku v pomere 1:1, pridala soľ, semienka slnečnice, sézamu, ľanu a rasce. Cesto som urobila na vode, bez tuku a vajec.

už vykysnuté cesto
prstami namočenými v repkovom oleji som cesto vyformovala na vymastenom plechu
a nechala ešte podkysnúť
a potom do rúry na 180 ºC

K tomu som uvarila kulajdu podľa mojej dnešnej nálady :-)

slaninka, šampiňóny, smotana, kyslá kapusta a voda z nej, fazuľa, zemiaky, cibuľa a cesnak,
na dochutenie rasca, soľ, červená paprika, majoránka

dobrú chuť!

Po tieto dni sa v správach venujú väčšinou počasiu a jeho nástrahám. Je mi až smiešne, ako ľudí upozorňujú na vysoké mrazy, ako sa majú obliekať, kedy môžu chodiť von, .......... akoby sme všetci prišli z Afriky a sneh videli po prvý raz :-)

Takže, moje správy: 
ráno -23 ºC, na obed -12 ºC, o štvrtej popoludní -15 ºC, teraz, o 22:00 je -23 ºC. Ráno to môže byť aj -30 ºC :-)

Dnešný pohľad na Choč a náš dvor:


v 80. rokoch minulého storočia sme tu mali také kopy snehu, že sa Miško mohol sánkovať, či robiť si iglu :-)

Nech sa vám darí!
Daniela



14 komentárov:

  1. Lovely bread and a very sweet bear, sleeping on such comfy clouds.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Danielko, výšivka to je takové potěšení pro oko ... s tím počasím to vidím taky tak, je zima není léto, tak jsou mrazy .. už jsme si holt odvykli ... sypu ptáčkům, aby se posilnili .. kdysi mami v takových mrazech nechala slepice i zavřené a pustila je během dne jen na chvíli .....
    pamatuju, že v dětství kluci před panelákem v Praze stavěli iglú .. ty zimy bývaly opravdu ladovské i v nižších polohách ... v tuto dobu polévky chutnají nejlíp a ta tvoje s domácím chlebíčkem .. ňam ňam !
    Váš Choč je krásný v každém ! počasí.
    Mějte se s manželem fajn. Papa Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Dani, výšivka s méďou je roztomilá. U nás také mrzne, ale ne toliko co u vás. Alespoň si děti užijí sněhu. Choč vypadá ve sněhové pokrývce impozantně. A domácí chléb jsem ještě nepekla, budu muset také vyzkoušet. Ten tvůj vypadá lákavě. Pozdrav na Slovensko posílá Marie.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Danka, presne to iste ma napadlo, ked pocuvam spravy ... Silne mrazy boli aj budu ... Zima je uz raz taka ... A vsetko je to o davovom sialenstve, ktore nam podsuvaju ... Volakedy sme deti dobre obkiekli, posadili na sanky a hajde rano do skolky pri -20... A ziadne vystrahy a omedzenia ...
    U nas vcera rano -22 vecer -17.
    Teraz som v BA a snezi tu ... Fuci a poriadne mrzne ... Danka pozdravujem, vysivka je krasna ... Pa

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Danka na kopy snehu z 80 rokov sa veľmi dobre pamätám :) bola to veľká sranda, nemusela som chodiť do školy a zo sesternicami sme stavali iglu a hrali sme sa v ňom. To boli parádne časy!! :) u nás je teraz len mínus najviac tu bolo tuším - 15, nesnaží ale fúka.. Robí to ešte väčšiu zimu.

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Крепкая у вас зима!:) И вкусная!)))

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Danielko, musím nejdříve moc pochválit zase tvé parádní vyšívání, já jen koukám, co všechno se dá. Kulajdu jsem nikdy nejedla, ale myslím, že tuhle bych dala. No, máte tam parádní mráz, to u nás "na severu" je tak polovička. Krásné dy¨ny přeji.

    OdpovedaťOdstrániť
  8. What a cute bear, Daniela! And that bread looks so tasty--I do love homemade bread so much. Especially in the winter with a good soup :)

    Lots of snow you have! We only have about an inch here...

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Liebe Daniela,
    Ich wünsche Dir ein glückliches und gesundes 2017 !
    Sei lieb gegrüßt von Carmen

    OdpovedaťOdstrániť
  10. Teda Dani, ten chlebík s polievočkou vyzerá prudko jedlo. Až mi slinky začali tiecť. A to mi robíš teraz večer??? Tam moja dieta :-D Macko je podarený, už sa teším na finálnu podobu. Papa

    OdpovedaťOdstrániť
  11. Danielka, u nas bolo tiez dnes v noci -22 stupnov, takze moje figy - chudatka maju tazku skusku...snad z nich nieco zostane :) Vysivka je krasna a chlebik s kulajdou vyzera velmi dobre :) Krasne zimne fotky...papa

    OdpovedaťOdstrániť
  12. Danka,
    normálne si mi narobila chute... ešteže varím obed :-)
    Výšivka je peknučká a aj pekne pribúda, teším sa na výsledok.
    Fotky opäť krásne, aj u nás je zima, hlavne večer, keď venčím to cítim a j vidím na svojej tvári :)
    Pekný deň Ti prajem, pá

    OdpovedaťOdstrániť
  13. Dani po dobrom jedle mohla byť aj náročnejšia vychádzka po vašej nádhernej oravskej prírode...:))) páá

    OdpovedaťOdstrániť
  14. Polévku i chlebík bych si hned dala. Ty mrazy mi radost nedělají, potřebuji k životu teplo.

    OdpovedaťOdstrániť