streda 7. júna 2017

Špagát, med a Choč

Vitajte u mňa!
Ďakujem vám za komentáre v predchádzajúcom príspevku! Dozvedela som sa, že galantéria patrí medzi naše obľúbené obchody a v každej sú rovnaké predavačky - milé žienky, ochotné poradiť a "pokecať". A to je dobre, tak by to malo byť vo všetkých obchodoch!

Únava ma premohla po 7 odučených hodinách v škole natoľko, že som sa musela uložiť na odpoludňajší oddych rovno do postele. Zaspala som na celé dve hodiny. Moc mi ani to nepomohlo. Dôkazom toho je, že som sa zas nepustila do novej výšivky, aj keď sa na ňu veľmi teším. 

Rozbalila som aspoň nové ihlice, vraj ponožkové, a urobila som "revíziu" v špagátoch. Nečudujte sa, naozaj obyčajný špagát sa dnes dostal na scénu :-)


pleteninu neotáčam, ale presuniem na ihlici na druhý koniec a špagát pretiahnem poza očká,
 štrikujem všetky tri očká stále hladko, vytvára sa mi guľatá šnúrka :-)

Uštrikovala som si šnúrku zo 4 očiek. Zdala sa mi prihrubá, tak druhú som začala z 3 očiek. Tú som aj dokončila a ešte potrebujem tri také. Načo? To vám ukážem, keď budú všetky 4 na svete :-)

Už som spomínala, že tento rok nebude skorý jarný med z kvitnúcich vŕb. Bola veľká zima a včielky museli "sedieť" doma :-(

Dnes manžel prišiel so správou, že v jednom úli má med z kvitnúcich ovocných stromov a jarných kvietkov a ide ho vytočiť. Nebude ho veľa, ale možno 5 kg bude. Ja som išla do postele a on do práce. Ale aspoň niečo odfotil :-)


tu vidieť, ako ide z plástov med,  pri odstredivej sile počas točenia v medomete


Deň vydržal bez dažďa, ale od obeda bolo zamračené a zdalo sa, že hocikedy môže spŕchnuť. A tu zrazu večer, o 20:30 h. sa ukázal Choč v plnej paráde:



O 15 minút už niečo iné:


Dnešný čaj bol na osvieženie, šípkový:






Zajtra bude čas na dokončenie šitia, ale aj na vyšívanie, príďte sa na to pozrieť :-)

Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela

5 komentárov:

  1. Danka ... ty sa nezdáš ... veď štrikovať do kola na štyroch ihliciach a ešte zo špagátu ... to chce poriadnu šikovnosť ... :))) Som veľmi zvedavá, na čo šnúrky použiješ ... ani hádať sa neodvážim ... :)
    Tak už máte prvý tohoročný medík ... tak ho v zdraví užite ...
    Prajem pekné dni a šetri sa ... oddychuj pa L.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Danielka, veľmi som zvedavá, čo vyčaruješ zo špagátového štrikovania. "Špagátový materiál" veľmi obľubujem, práve nedávno som ho použila na dekoráciu kvetináča.Prajem pekný deň.

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Danka,
    aj ja mám rada veci zo špagátu, som zvedavá, na čo použiješ ten Tvoj :-)
    Aj na výšivku sa teším.
    Mňam, medík zo spomínaných stromov a kvietkov musí byť úžasný, tak na zdravie a príjemné vychutnávanie.
    U mňa včera namiesto čaju bolo smothie z melóna, jahôd, banánu a acidka a medíku...
    Páá

    OdpovedaťOdstrániť
  4. I have never crocheted with twines, looking forward to what you are making. The honey making looks like a complicated process.

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Tento trik s pletením poznám :-) Kedysi dávno som ho objavila na youtube. Najviac ma zaujíma, čo budeš vyšívať :-))) Nech sa darí a príjemnú poobedňajšiu prechádzku ♥

    OdpovedaťOdstrániť