štvrtok 13. júla 2017

Kartúnky :-)

Vitajte u mňa!
Ďakujem vám za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Dnes nevyšívam, neštrikujem! Ale horný byt je prázdny! Bolí ma celý človek :-) V skrini som našla dve rozrobené štrikovania. Ležali tam ľadom celých 22 rokov. Dnes som jednu prácu vypárala:

mal to byť pulover pre Danku
už len dorobiť jeden rukáv a predný diel :-)

teraz budem mať vlnu na ďalšie papuče, je moc tenká, ale s hrubšou čiernou, ktorej mám snáď celý kg, bude dobrá :-)

Vlna je vyrobená vo vlnárskych závodoch Vlnap, závod Svatava, cena za 50g je 16,50 Kčs. Určite to bola dobrá kúpa :-)

Moja svokra bola jednoduchá dedinská žena so zdravým sedliackým rozumom. Celý život pracovala v poľnohospodárstve. Od jari do neskorej jesene bola dennodenne na čerstvom vzduchu. Na hlave mala vždy uviazanú šatku. V lete to boli tenké "kartúnky" pestrých farieb a vzorov. Farbu letné slniečko vytiahlo, šatka vybledla, bolo treba novú. Na tom si svokra potrpela. Mala ich nakúpené do zásoby :-)

Aj ja som jedným časom - ako vysokoškoláčka - podľahla móde a tiež som si dve kartúnky kúpila. Modrú a červenú, ako inakšie, bodkované. Neviem, či si dobre pamätám, zdá sa mi, že jedna stála 11 - 12 Kčs. Nosila som ich previazané dozadu a celkom som bola so sebou spokojná :-)))))))

Keď svokra zomrela, v jej skrini bolo veľa šatiek, tzv. šáfolky som dala jej dcére Vierke, kartúnky som si nechala ja. Veľmi sa mi páčili. Teraz som ich znovu objavila a zas som sa im potešila. Určite si z nich vyberiem na šitie vrecúšok. Len ich potom nebudem môcť podarovať, to by som sa asi nemohla rozlúčiť s takým pokladom :-)




































Páčia sa vám? Mne najviac tie s malými vzormi :-)

Dnes som si urobila čaj rýchlik :-)






Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela






9 komentárov:

  1. Sú krásne. Pamätám sa aj moja starká ich nosili,tiež ich mali nakúpené do zásoby a vždy som obdivovala vzory na nich. Tie s drobnými vzormi sú naozaj pekné,ja by som s niektorých spravila trebárs aj obrúsky.Rada navštevujem váš blog vždy napíšete niečo zaujímavé.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Ahoj Danka,po delší době su tu.nahlížet chodím,láká mě Tvoje umění,trpělivost a krása,kterou tvoříš.ale na komentáře není čas...až dnes,měla jsem jet do Uh.Brodu,ale nic z toho není,tak to musím využít.maminka byla 4dny v nemocnici-vysoký tlak,oteklé nohy.jela tam se zdravým rozumem,kterým kdekoho udivovala.....co s ní provedli nevíme,pravdou je,že do dneška si nás plete,neví kde je,kdo ke komu patří....jsou světlé chvilky,ale těch je málo.pořád doufáme,že se to spraví.na podzim,když Pán Bůh dá,jí bude 92roků.sestřenice Mirka z Istebného psala,že maminka je také na tom hůř. chtěla jsem vnučce Martince(1/2 roku) vyšit polštářek se jménem....asi to bude jenom monogram. jak to děláš,že Ti to tak rychle jde od ruky?je na to nějaký fígl? poraď,prosím.tak mašíruju nakoupit a rychle něco dělat,když vidím,co Ty zvládáš....neumím hospodařit s časem. přeju pěkné a zdravé dny Tobě i Tvému manželovi.Helena

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Danielka, ja by som niektoré šatky podšila a používala ako prestieranie alebo obrúsok na stôl. Jedna krajšia ako druhá.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Scarf Collection heritage from your mother in love isjust remarkable ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Dobrý deň, Daniela!
    Užili kolekcia šatiek, som premýšľal o tom, čo s nimi robiť ... :)

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Hello!

    What beautiful knitting and scarves. How nice that they were your mother in laws first. Lovely stitching too and the slippers are so warm and cuddly looking.
    Have a good weekend.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Danka,
    krásny šatky si znovuobjavila, všetky sú krásne, no naj je u mňa tá tyrkysová s ornamentami :-)
    Verím Ti, že ťa bolí "celý človek", treba trošku aj oddychovať, veď robota nie je zajac, neuje :-)
    Som zvedavá na nové papučky.
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Danielko, ty šátky, to je nádhera. Mami tu má taky šátky nové i použité, po babi jsou tu ještě taky. Vždy musely být nějaké do zásoby. Máš pravdu, stávaly asi 12 Kč. Tvoje tchýně měla krásné, my máme nejvíc takové klasické jak máš na druhé fotografii. Jen si z nich něco udělej, budeš mít hezké potěšení na očích. I vankúš by mohl být pěkný.
    Koukám na tvůj čokoládový bonbón - jdu na něj taky.
    Papa J.

    OdpovedaťOdstrániť
  9. Dani ... krásne šatky (u nás im hovoríme ručníky ...neviem prečo ručník, keď sa nosili na hlave hi hi ... ) .... veru, jedna krajšia, ako druhá ... tvoja svokra mala rada pekné veci a vedela si ich aj uchovať, aby boli stále krásne ... Pamätám, že aj moja starká mala ručníky ... ja si ale držím v pamäti len tie, ktoré mala vo svojej izbe v šuflíku ... kašmírové, s krásnymi orientálnymi vzormi ... bola to mestská pani ... :)
    Premýšľala som, čo by som ja urobila s toľkou krásou ... rozhodovanie by bolo veľmi ťažké ... ale asi by som ich využila na prestieranie ... a možno aj na vankúšiky ...
    Danka, prajem pekné letné dni ... pa L.

    OdpovedaťOdstrániť