štvrtok 20. júla 2017

Na bylinkách

Vitajte u mňa!
Ďakujem vám za komentáre v predchádzajúcom príspevku! Žlté cuketky mali úspech. Vďačím za ne Aďke, sú zo semienok od nej. Laura mi parádne poradila, zajtra cuketky zjeme a ligurčeku už hľadám lepšie miesto. Dievčatá, ďakujem vám! Veď moja záhradka existuje iba vďaka vám! U vás sa inšpirujem, ale hlavne učím :-)

Nevyšívam :-(
Štrikovala som a začala som aj šiť. To snáď zajtra došijem.

Mám ďalšie papuče:



Pred obedom som bola na bylinkách. Takmer som premeškala obdobie kvitnutia ľubovníka bodkovaného:




Zajtra idem zas. Sľúbila som kolegyniam, že aj tento rok nasuším bylinky pre ne. A sľuby sa majú plniť :-)

Na lúke som našla trs malých fialových kvietkov. Nebola som si istá, či to je materiná dúška. Odtrhla som si pár kvietkov a doma som zistila, že som sa nemýlila, je to ona. Ešte som ju nikdy nezbierala, myslela som si, že tu ani nerastie. Zajtra sa na miesto vrátim a opatrne ju ostrihám. Vraj môže nanovo zakvitnúť :-)

Z tých pár kvietkov som si večer uvarila čaj. Bol jasne zelenej farby a mal príjemnú jemnú chuť:






Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela

8 komentárov:

  1. Papuče, vechte ... no, nech sa darí a čajík je to fantastický. Príjemné zbieranie a sušenie. Papa a dobrú s peknými snami prajem

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Danka ... je to materina dúška ... a krásna ...
    U nás trezalka (tak hovoríme ľubovníku) už odkvitla ... tú som prešvihla ja ... Každoročne si naložím kvietky do oleja a urobím si jánsky olej - môžeš si o ňom prečítať tu: http://www.babske-rady.sk/rady/jansky-olej-je-mimoriadne-liecivy a urobiť si aspoň malý pohárik ... :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Danka, papučky parádne. Keď sa zima opýta čo si robil v lete, ty môžeš odpovedať, že štrikovala papučky a sušila bylinky :-).

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Danuško,papučky máš pro celý babský regiment..:-D Lubovník-třezalku už mám nasušený,jen trošku a loni jsem si nasadila mateřídoušku a už začíná kvést.Tu suším každý rok.Když jedu někam na hory ,tak se po ní koukám.Předloni jsem byla u kamarádky pod Hostýnem a tam na louce kvete,ale neměla jsem nic-vypásly ji krávy...:-D asi jim taky chutná.
    Hezký den přeji-u nás začalo lít ,jako z konve..

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Danielko, mateřídoušku mám ráda a hlavně mi moc voní .. chodívali jsme na ni za naši ves... teď jsou tam samé nové baráky .. třezalku jsem letos nesušila... já mám bylinky ještě od loňska.. teď sklidím řepík ..
    jak píše Daška - tu mateřídoušku si příští rok sadím a budu ji mít doma...
    Papa Jarka

    OdpovedaťOdstrániť
  6. ... krásný den, mateřídouška je úžasná bylinka. Já s ní mám spojené vzpomínky na babičku - chodívaly jsme spolu do polí sbírat různé bylinky -mateřídoušku, řebříček, řepík... a babička měla vždycky na kamnech hrnec s mateřídouškovým čajem. Jinak máme mateřídoušku vysázenou i doma. Je krásná, rozrostlá, ale není to léčivka - nevoní tolik, asi to bude skalková odrůda.
    Pohodové letní dny Miluška

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Ako to krásne v tom košíku vyzerá. Pekná farebná kombinácia. Asi aj ja dnes pôjdem nazbierať tú dobromyseľ, je na takom mieste, kde nechodia venčiť psov. Ináč sa tu v okolí neodvážim doniesť nič domov na konzumáciu :-( Dnes ráno som si urobila na zapitie liekov čaj z medovky s tou dobromysľou a celkom sa to dalo piť. Ináč, ja nie som veľmi na bylinkové čaje. Mám rada ovocné.

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Kde som to videla ten košík s bylinkami? Veď ho tu už nevidím. Žeby som sa presunula pod iný príspevok?

      Odstrániť