pondelok 10. júla 2017

Ríbezle

Vitajte u mňa!
Ďakujem vám za komentáre v predchádzajúcom príspevku!

Dnes som vyšívala akoby nesystematicky, ale verte mi, mám v tom svoj systém. Ak nechcem narábať s veľkým kusom panami, musím z nej odstrihnúť. Nuž, ale ak vyšívam len podľa fotografie, zle sa mi počítajú krížiky. Začínam na veľkom kuse, vyšijem si len po častiach dve strany a môžem strihať :-)




Teraz sa môžem vrátiť hore a postupovať pekne po poriadku :-)


Pozorujem moju sesedu pri prácach v jej krásnej záhrade. Obdivujem ju, pretože každú voľnu chvíľu trávi len tam - okopáva, plie, polieva, ............. ona vraví, že si pri tom oddýchne, relaxuje. Viem ju pochopiť. Každá máme svoj spôsob :-)

5. mája som si odfotila jej rozkvitnuté ríbezle. Upútali ma obrovskými strapcami a bola som zvedavá, či aj zrelé ríbezle budú v takých veškých strapcoch:




18. júna už bolo jasné, že ma ríbezle nesklamú a budú nádherné:







Pár dní už z kuchynského okna obdivujem červenú farbu ríbezlí. Dnes zrazu vidím susedu a predstavte si, začala ich oberať. Nechala som vyšívanie tak, zobrala fotoaparát, nech mám seriál dokončaný :-)






Vyskúšala som ich a podľa mňa by ešte potrebovali pár dní lúčov slniečka. Suseda sa o ne bojí, lebo ich môže "zmlátiť" prudký dážď, alebo hladné čvikoty. Ide z nich robiť džem.

Aj dnes nás trápi dusné a teplé počasie. Strieda sa slnečné počasie s búrkami. Aj teraz sa blízka zo všetkých strán, hrmí a akurát sa spustil poriadný dážď. Manžel hovorí, že je to leto, aké si pamätá so svojho detstva. Niečo na tom bude, lebo aj ja to mám v pamäti :-)

Čaj som si dala na povzbudenie, osvedčenú matchu:







Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela

8 komentárov:

  1. Krásna úroda ... Zbiehajú sa mi slinky ... Ja som veru červené ríbezle (máme 1 krík) nechala poriadne dozrieť ... boli sladučké... pojedli sme ich ... Z čiernych som urobila džem a keďže ich bolo toho roku veľa, z druhej polovice sme zarobili víno ... hádam sa vydarí ...
    papa L.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Daniela, vďaka za návštevy na mojom blogu. Tiež som naozaj rád, aby ju navštíviť, ktorý má krásne fotografie a vyšívacie dokonalý!
    Objatie, Lete

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Good progress on stitching, Daniela! Those red currants look so beautiful and delicious:) Your neighbor is a dedicated gardener. My tomato saplings are ready for transplanting since past few days but my hubby is in the US and my daughter is giving school tests with an injured foot, so I don't have the mental energy to work with plants.

    OdpovedaťOdstrániť
  4. OMG red currants look fantastic. Very good harvest ♥♥♥ Your stitching piece looks also so lovely Daniela ♥♥♥

    Your Japanese tea ceremony is adorable :))

    Paaaa

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Ох, смородина! Как же я её люблю есть с куста!!! У нас пока +17, она еще зелёная, неспелая....

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Stitching is so nice and what gorgeous reds those currants are. Lovely, Daniela.

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Danka,
    pekne si nám zdokumentovala ríbezle od susedov, tiež mám radšej také sladšie :-)
    Ja som si dnes uvarila čaj z ostružiny malinovej, vraj je dobrý na kašeľ a vykašliavanie :-)
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Danielko, ty rybízy jsou tedy parádně velký ... my letos měli takové chudinky č. rybízu, jsou to staříci.. vyšívání ti pěkně přibývá, jsem na něj zvědavá ...
    čajíček matchu jsem nikdy nepila .. já měla míchané bylinky ze zahrady ...
    Papa J.

    OdpovedaťOdstrániť