streda 19. júla 2017

Záhradka :-)

Vitajte u mňa!
Ďakujem vám za komentáre v predchádzajúcom príspevku! Fúrio je preč už 11. deň a pochybujem, že sa objaví. Už sme sa s tým zmierili :-(

Ďalšie zvieratko sa teší na Vianoce:



V komentároch som dostala otázku, prečo fotím z rubu. Rada zopakujem - keďže táto výšivka je pre  blog Christmas Ornie SAL, dávam na mojom blogu len rub. Líce bude uverejnené až hotové na spomínanom blogu. 

Dostala som ešte jednu otázku. Vraj som dlho neukázala moju minizáhradku. Nuž, je to pravda, niet sa čím chváliť, všetko síce rastie, ale akosi pomaly :-)

Hriadka 1:


snáď o pár dní, či týždeň, bude aj zber :-)

toto je zelená cuketa, kvitne, ale plody nemá :-(
prvé uhorky dopestované mnou si rastú:-) 


Hriadka 2:


cibuľke zo semienka sa darí, vňať používam do varenia,
petržlen má už tiež vňať dobrú, koreň aj keď nenarastie :-)
vyšla jánska mrkva, ale či stihne aj narásť, to je vo hviezdach :-)
najkrajšia je rozkvitnutá stará cibuľa, ktorú som dala do zeme zavčasu na jar pre vňať, keď bolo jasné, že ide kvitnúť,
nedalo mi ju vyhodiť a dobre som urobila, teraz je nádherná :-)



Hriadka 3:

najkrajšia je rebarbora, za ňou je ligurček a stalo sa to, čo Laura vedela hneď - zabíja ho rebarbora,
na jeseň ho vyberiem a nájdem mu lepšie miesto

ačokča je bujného vzrastu, ale nechce sa ťahať tak, ako by som chcela :-)
cibuľa je maličká, vlani bola oveľa krajšia :-(

koriander zakvitol hneď po vysadení a má už semienka
kučeravý petržlen je tam už druhý rok, takže tiež kvitne
medovke sa darí, viackrát som ju mala v čaji
dobrá myseľ práve kvitne 
pažítka už po zostrihu rastie nanovo

Tak takto vyzerá moje hospodárstvo. Manželove zemiaky sú od domu ďalej, nechodím tam. Ale najbližšie pôjdem odfotiť aj tie :-)

Dnes som si sedela pri hriadkách a štrikovala som. Toto sú pohľady, ktoré stáli zato:





Dnešný čaj:





Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela

8 komentárov:

  1. Dani žasnem ... ty máš akú krásnu žltú cuketu ... :) Ak môžem poradiť ... odtrhni ju hneď zajtra, maximálne za dva dni (tú väčšiu samozrejme ) ... je krásna, mladá ... pochutíte si na nej a rastlina bude rýchlo nahadzovať ďalšie plody ... Nenechaj si ju prerásť ... Aj keď teraz pozerám, že plodíkov je tam nahodených dosť ... Všetky tvoje hriadky som poobdivovala ... úrodu máš peknú ... aj keď z jánskej mrkvy veľká asi nenarastie ... :))) Prekvapila ma rebarbora ... darí sa jej u teba, čo ma veľmi teší ...
    Jedenásť dní je veru dosť ... mala som pocit, že fotky sú z tohoto víkendu ...
    Maj sa dobre Danka a šetri sa ... pa L.

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Christmas embroidery is moving fast. I love to see what you are growing in your garden...so many things. Good for you!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Danielka, krásna zahradka...úrody bude pekná :)

    OdpovedaťOdstrániť
  4. Pozrela som si Tvoje krásne šatky, teším sa na to, čo z nich stvoríš. Ja mám staré ľanové obrusy. Tiež rozmýšľam nad vrecúškami. Fúrio mal smutný kukuč, naozaj akoby sa lúčil ... tiež mám takého kocúra ako o, má 15 rokov :-) Pekné dni, Danka a dobrú chuť k cukete ♥

    OdpovedaťOdstrániť
  5. Danka ... pisem esze raz ... Ligurcek presad teraz, aby sa stihol do zimy zakorenit a nevymrzol. Vyberte ho s balom zeminy a zalieva, zalievat .... Alebo potom na jar . 😃😉pa

    OdpovedaťOdstrániť
  6. Danka,
    pekná záhradka a žltá cukina je úplne super, to je to semienko odomňa?
    U nás sa cukinám veľmi nedarí...tento rok som ich ani nesadila.
    Aj ja som včera mala zázvorový čaj :-)
    Pááá

    OdpovedaťOdstrániť
  7. Danka ... pisem esze raz ... Ligurcek presad teraz, aby sa stihol do zimy zakorenit a nevymrzol. Vyberte ho s balom zeminy a zalieva, zalievat .... Alebo potom na jar . 😃😉pa

    OdpovedaťOdstrániť
  8. Danielko, máš opravdu hezkou zahrádku, takovou velkou všehochuť. Žlutá cuketa je pěkná, neznám ji. Máš všechno hezky nafocené - i nebe. Ráno jsem si taky dala čaj se zázvorem, byla jsem nějaká nakřaplá. Teď popíjím vodu s citronem.
    Papa Jarka

    OdpovedaťOdstrániť