štvrtok 8. mája 2014

Rybolov

Dnes zverejním posledný obrázok z projektu. V projekte som sa snažila do Vianoc vyšiť mojim kolegom v škole obrázky, ktoré by ich aspoň niečim vystihovali. Zverejňovala som ich priebežne od decembra minulého roka. 

Zostali mi tri nové kolegyne, ktorým som nevyšila nič. Bolo to z dôvodu nedostatku času, ale aj preto, že som ich vôbec nepoznala. Im som sľúbila, že niečo dostanú na Deň učiteľov. Termín som dodržala a dúfam, že som ich potešila.

Dnešný obrázok je určený kolegovi Jankovi. Je zanieteným rybárom. Každú voľnú chvíľku v sezóne sa venuje svojej záľube. Nemá problém vstávať vo voľný deň aj o štvrtej ráno a stáť v chlade pri rieke a čakať na chvíľu, kedy ryba zaberie. Nezainteresovaní si môžu myslieť o rybároch kadečo. Veď sú aj vďačným objektom vtipkárov. 

Ja viem Janka pochopiť. Ako dieťa som často chodila na ryby s mojim švagrom Michalom. Samozrejme, že nie zavčas rána na svitaní, to by moja maminka nedovolila. Michal je o vyše 20 rokov starší ako ja. Na svadbu mojej sestry si nepamätám, nemala som vtedy ani dva roky. 

Na rybách som zažila veľa pekného. Raz však aj nepríjemnosť. Chytil ma totiž rybár povyše nás na svoju udicu. My sme si nevšimli, že je tam a Michal mi dovolil plávať v rieke. Aby som mu neplašila ryby, išla som hore riekou. A rovno na udicu susedovi. Ten sa najskôr potešil veľkej rybe a začal riadne ťahať. Ja som začala kričať z celého hrdla a utekať hore riekou . To už rybár vedel, čo sa stalo a prestal ťahať. Aj Michal sa rozbehol za mnou a uplakanú ma zobral na ruky. Na brehu zistil, že háčik mám našťastie na koži kolena. Nezapichol sa teda do svalu. Kto také rybárske háčiky pozná, vie, že je to protiháčik a je ťažké ho vytiahnuť. Tak som si poplakala ešte chvíľku. 

Chuť na rybárske výlety s Michalom mi boľavý zážitok nezobral. Dodnes (isto už vyše 50 rokov) mám na tento deň na kolene pamiatku, malú jazvu.  

Takže Jankovi som vybrala obrázok, ktorý ho vystihuje:





Včerajší večer som mala iný, ako inokedy. Nevyšívala som! Takže dnes neukážem nič z mojej práce. Nezabúdam vám všetkým poďakovať sa za návštevu môjho vyšívacieho blogu, v ktorom sa dá však nájsť aj veľa iných tém. Ďakujem!
Daniala

3 komentáre:

  1. Tak Danielka ... je dávno po polnoci a ja som tu strávila skoro celý večer ... a musím priznať, že veľmi príjemný večer ... :) Spoznala som (spoň rošku) veľmi milú a šikovnú žienku, moju skoro rovesníčku (ja som 55-ka) prostredníctvom jej blogu - denníku ... A to som prelúskala iba zlomok príspevkov ... Už sa teším na zajtra, budem pokračovať ... :)
    pozdravujem na Oravu ... Laura

    OdpovedaťOdstrániť
  2. Sorry that you had one bad experience but overall you enjoy fishing, right? Nice to see you have embroidered on fishing too :)

    OdpovedaťOdstrániť
  3. To je drsný! Sám žasnu, jak krásný křížkový steh je =D https://goo.gl/jupRU1

    OdpovedaťOdstrániť