piatok 14. júla 2017

Kožuštek

Vitajte u mňa!
Ďakujem vám za komentáre v predchádzajúcom príspevku! Som vám vďačná za nápady, čo ušiť z tej nádhery po svokre, určite budem v zime na tom pracovať.

Stále nevyšívam, ale štrikujem:

čierna so sivou

Obidvaja sme dnes odpočívali. Ja som bola objednaná na preventívnu prehliadku u zubára. Nebola som tam už tri roky. Teraz, od jari, chodil k zubárovi manžel. Nuž a objednal aj mňa :-)

Moja fóbia z lekárov, dlhý čas bez prehliadky, to všetko mi napovedalo, že sa mám na čo tešiť :-((( Veď kto si "libuje" na zubároch?

Nakoniec to obišlo parádne. Jeden malý kaz mi hneď urobil. Zaplatila som 24,50 €, vraj o 5 € viac, pretože som nemala vlani urobenú preventívu. Myslím si, že by to malo byť naopak. Ak máš preventívu, zaplať 5 € a ostatné poisťovňa. Poisťovňa si myslí niečo iné :-(

Lenka má doma svoju prvú vnučku. Od lekára som sa išla s ňou "zoznámiť" aj ja. Je tak maličká a krásna, voňavá a dobrá, ................. potešila som sa a odišla. Neviem, či to je tým, že sme vychovali 4 deti, som tým "nasýtená". Na chvíľu a  dosť :-)

Čaj dnes nemá posledné miesto. Urobila som si po dlhšom čase z pestreca, nevábnej farby aj chuti:




merci som dostala od žiakov na konci školského roka, dúfam, že to nik nevezme ako úplatok

Zobrala som čaj a štrikovanie a vyšla von. Obloha vravela: "dievča, nie je to nadlho, rozprší sa!":



Síce sa nerozpršalo, ale ochladilo. Tak som využila to, čo som zachránila dnes pred smetiarmi. Takto ich ráno čakal manžel:

spolu to zatiaľ bolo 20 vriec odpadu
V zime pred svadbou - teda pred 41 rokmi - to som bola mladá, štíhla a krásna - som si v Bratislave kúpila kožuštek na dobierku domov, k rodičom. Stál necelých 2400 Kčs. Môj ocko mal vtedy dôchodok 1200 Kčs a maminka 800 Kčs. Na krku mali ešte mňa, rozmaznanú vysokoškoláčku. Večer som išla na poštu telefonovať na UV - účet volaného - aby sa nezľakli, keď príde domov dobierka. Bola to prvá vec v mojom živote, ktorú som si kúpila bez maminky. Aby ste si nemysleli, že sa rodičia preto na mňa hnevali. Práve naopak, boli radi, že som sa odvážila o seba postarať :-)))

Nuž a dnes, v chladný letný podvečer, zobrala som si kožuštek pripravený na vyhodenie, ale nevyhodený, nech ma zohreje:


Ako mi bolo dobre! Kožuštek som si pohladkala a už viem, že ho nevyhodím. Obliecť si ho nemôžem, lebo z tých troch prívlastkov mi zostal už iba jeden. Ten máte určite aj vy, viete ktorý?

Takto kožuštek vyzerá:



chýbajú dva spodné gombíky, nemám ich
pod golierom zozadu je rozpáraný šev, to sa dá zašiť

Ako je dobre ľuďom, ktorí si dokážu svoje rozmery udržiavať celý život! Nepatrím medzi nich, ale kožuštek nevyhodím :-)

Ďakujem vám, že ste sa zastavili u mňa a venovali mi chvíľu zo svojho vzácneho času!

Nech sa vám darí!
Daniela

4 komentáre:

  1. Danka,
    jeden malý kazík je ešte v pohode, ale možno nemusel byť ani ten...
    Ja chodím pravidelne na preventívnu prehliadku k zubárovi, Kubko dokonca dvakrát ročne, odkedy mu vyšli prvé zúbky (od pol roka).
    Kožuštek našiel nové využitie, na tú dobu stál teda poriadne.
    U nás sa pre istotu mračí od rána, spadlo aj pár kvapiek, ale po daždi ani stopy :-)
    Včera som si dala zázvorový čaj.
    Pekný víkend Ti prajem, páá

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. ...že by krásna je ten prívlastok? To budeme navždy :-)

      Odstrániť
  2. Ciao Daniela, sempre al lavoro e sempre bravissima!

    OdpovedaťOdstrániť
  3. Papučková rodinka sa krásne rozrastá.😊 Kožúšok vyzerá super aj po tých rokoch. Evidentne to bola dobrá investícia. Moja "ruská" sestra mi vravela, že v Rusku sa drahé kožuchy kupujú bežne na splátky, lebo naraz sú to tiež riadne "pálky". Možno teraz aj tu, neviem (kožuch zatiaľ nemám).🙂 Ja chodím k zubárke posledné mesiace ako na klavír - stále s tým istým zubom. Hádam už bude ok.🙂 Jeden malý kazík je pohodička- skvelo ste to zvládli.Nabudúce už budú všetky zuby v poriadku, netreba sa báť. Malá Angelka chodí so mnou, so zubárkou sú kamošky, všetko jej poukazovala a smejú sa so sestričkou, že z nej tiež vychovajú zubárku. Minimálne jej na 100% odbúrali strach a zuby mi pozerá sama aj doma. :) Posielame usmiate pozdravy.

    OdpovedaťOdstrániť